Tuning głowicy 4t

[REKLAMA]

KROK 1

Więc tak w tą zimę wstawiłem skuter i wymontowałem silnik.
Postawiłem na biurko zdemontowałem osłony następnie pokrywę zaworową i głowicę.

Żeby coś zacząć robić przy głowicy trzeba też ją rozebrać więc demontujemy wałek rozrządu i zawory następnie czyścimy cały blok głowicy benzyną ekstrakcyjną a najlepiej jak taką w puszce :) Wtedy opiłki nie kleją się do narzędzi.

KROK 2

Jak już mamy wszystko czyste przygotowujemy dremelek zakładamy papier ścierny, jakąś grubszą gramaturę na początek i zaczynamy powiększać kanały dolotowe i wydechowe.

Możemy spokojnie zwiększyć średnicę o 2mm w obu kanałach bo jest duży zapas na ściankach.Jak już to zrobimy zabieramy się od strony zaworów ale UWAGA!!!! żeby nie drasnąć nawet troszeczkę miejsca styku z zaworem bo cała praca wtedy na marne.

KROK 3

Jak już spędziliśmy około 2 godziny na szlifowaniu i powiększaniu bierzemy i zakładamy papierek o drobnej gramaturze i wygładzamy powierzchnię kanałów a następnie zakładamy szczotkę drucianą na dremel i na najwyższych obrotach gładzimy jeszcze bardziej aż uzyskamy powierzchnię przyciemnionego lustra.

KROK 4

I teraz na finał zakładamy do dremelka końcówkę polerującą smarujemy pasta i polerujemy kanały.Tak kończymy robić kanały dolotowe i wylotowe po całym procesie jeszcze raz czyścimy głowice i zabieramy się za kolejny etap tuningu głowicy :) a mianowicie docieranie zaworów :-]
Wkładamy jeden zawór do gniazda a na koniec zaworu przymocowujemy wiertarkę ale narazie nie puszczamy wiertarki w ruch tylko musimy jakąś rzadką pastę zrobić np. ludwik i pasta polerska razem zmieszana. A jeżeli ktoś ma to pastę specjalną do docierania zaworów-nakładamy tą pastę między zaworem a gniazdem styku zaworowego i powoli kręcimy leciutko dociskając zawór do gniazda co parę sekund przerywając docisk i co jakiś czas dokładamy pasty żeby się nam to wszystko nie pozacierało i uważamy żeby pasta nie dostała się do tulejki prowadzącej zawór.
Tą tulejkę też najlepiej nasmarować przed ewentualnym zatarciem.
Możemy wypolerować tak jak kanały też kolektor ssący na gładko tylko nie powiększając jego średnicy wewnętrznej więcej niż 0.5mm z względu na to że i tak to jest krucha część i mogło by pęknąć podczas jazdy.

PAMIĘTAJ!!!

To są bardzo delikatne operacje nad głowicą i trzeba ostrożnie robić bo łatwo można doprowadzić do tego że głowica będzie do wyrzucenia!!! A w innym przypadku jak się przeholuje z powiększaniem kanału i ścianka będzie za cienka, gorące spaliny mogą przepalić na wylot kanał i cała praca na marne idzie.

Następnie jeszcze możemy wygładzić kolanko wydechowe przy mocowaniu do głowicy tak aby spaliny nie miały żadnych oporów i gładko do rury wlatywały.

OSIĄGI

Po tym zabiegu osiągi a szczególnie V-max wzrośnie nam dużo nawet powyżej 100km/h jak u mnie przy cylku 72cc przekręca licznik i nadal przyspiesza :) i trochę do przyspieszenia.Więc polecam dokonywać takiego zabiegu przez jakiegoś fachowca chyba że się ma głowicę w zapasie to można próbować na własną odpowiedzialność.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.