Outsourcing marketingu – wiedza, kompetencje, know-how

Outsourcing marketingu jest bardzo dobrą alternatywą dla Przedsiębiorców poszukujących sprawdzonych, kompetentnych i znających swój fach marketerów. Wiele organizacji przetestowało na własnej skórze różne warianty zatrudnienia. Wiele firm już wie, że zatrudnienie taniego pracownika nie koniecznie jest tanie.

Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż nasi konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili. Powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my.

Henry Ford

System zatrudniania w Polsce bardzo się zmienia zarówno przez Pracodawców z polskim jak i zagranicznym kapitałem. Kiedyś opłacało się zatrudnić pracownika zupełnie bez doświadczenia i inwestując swój czas i pieniądze wykształcić takiego nowicjusza na prawdziwego rekina sprzedaży czy marketingu. Był to dość drogi (co prawda odroczony trochę w czasie) ale na pewno czasochłonny proces. W obecnej chwili większość firm preferuje zatrudnienie pracownika już z pewnym doświadczeniem, najlepiej kilkuletnim, ze znajomością języka obecnego (a najlepiej dwóch) i odpowiednio stworzonym portfolio projektowym. Nie oznacza to, że chce koniecznie zapłacić za takiego pracownika więcej. Realnie oznacza to, że Organizacja chce mieć pracownika w wersji premium ale z wynagrodzeniem w wersji podstawowej. I tutaj następuję bardzo duża luka w śród Kandydatów.

Outsourcing marketingu niesie ze sobą bardzo dużo benefitów dla samego pracodawcy. Po pierwsze osoby zatrudnione w takim systemie są odpowiednio do tego przygotowane i co najważniejsze posiadają bardzo duże doświadczenie i wiedzę zdobytą we wcześniejszych organizacjach. Po drugie zatrudnienie w postaci outsourcingu marketingu minimalizuje istotnie ryzyko związane z inwestycjami. Jest to szczególnie ważne kiedy mówimy o naprawdę małej spółce albo startupie, który nie może sobie pozwolić na generowanie kosztów zatrudnienia od samego początku istnienia. Po trzecie outsourcing marketingu to bardzo duża oszczędność i korzyści finansowe dla Pracodawcy. Zatrudnienie na etat są dość dużym wydatkiem (zwłaszcza wysokiej klasy specjalisty w dziedzinie marketingu) wynajem marketera jest efektywny kosztowo. W cenie podstawowego pracownika marketingu na etat można już wynjąć naprawdę doświadczonego marketera z wiedzą, doświadczenie i know-how, który będzie doskonale wiedział jak poprowadzić działania marketingowe w skuteczny i precyzyjny sposób.

W obecnej chwili rynek jest zdecydowanie po stronie Kandydata na stanowiska marketingowe. Coraz trudniej jest znaleźć odpowiedniego kandydata, który spełni oczekiwanie Organizacji. W Polsce jest bardzo duża grupa wykształconych, doświadczonych marketerów problem jest w tym, że są niedoszacowani jeśli chodzi o swoje wynagrodzenia. Dlatego też coraz dłuższy jest czas rekrutacji odpowiedniej osoby na stanowiska marketingowe. Przedsiębiorstwa coraz częściej mają problem, żeby „obstawić” stanowiska. Z badań wynika, że od 2015 roku znacząco osłabiła się pozycja pracodawców na rynku pracy. Wskaźnik rezygnacji pracowników był wyższy niż wskaźnik zwolnień przez Pracodawcę. I najważniejszym elementem ewentualnego rozstania pomiędzy pracownikiem a pracodawcą wcale nie jest wynagrodzenie. Oznacza to jedno. Nie tylko odpowiednia pensja jest ważna ale również inne elementy pozapłacowe są wstanie na dłużej związać pracownika.

Outsourcing marketingu to zakup usługi oraz kompetencji. Pracownika marketingu zatrudnionego na outsourcing rozliczamy w sposób precyzyjny z realizacji postawionych KPI’s. W chwili obecnej jest to najbardziej precyzyjny i dogodny system współpracy dla obydwu stron. Sama komunikacja pomiędzy marketerem a Organizacją jest bardzo precyzyjna i nie wymaga dodatkowego nakładu pracy ani czasu.

www.twojmarketer.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.