Wszystko o kontenerach transportowych

Kontenery są powszechnie stosowane w transporcie zarówno morskim, jak i lądowym. Międzynarodowe firmy transportowe cenią je bowiem za możliwość niezwykle szybkiego załadunku oraz rozładunku przewożonych towarów. Ponadto bez przeszkód można je załadowywać prosto ze statków na ciężarówki, które następnie rozwożą towary do miejsc pozbawionych dostępu drogą morską.

Każdy typ towarów

W kontenerach można przewozić każdy typ towarów. Oznacza to, że mogą one posłużyć zarówno do przewożenia surowców sypkich, towarów delikatnych, narażonych na stłuczenia bądź pęknięcia czy też produktów wymagających transportu w niskich temperaturach. Co ważne, każdy typ towarów będzie transportowany bezpiecznie jedynie wtedy, gdy będzie on przewożony w odpowiednio dobranym do tego celu kontenerze.

Kontenery do przewozu towarów na dużych odległościach zwykle mają zestandaryzowane wymiary bez względu na to, jakie towary mają być w nich transportowane. Zwykle ich długość równa się 20 stopom, jednak można także nabyć większe transportery – o długości 30, 40 lub 45 stóp. Ponadto maksymalna ładowność kontenerów zazwyczaj nie wynosi więcej niż 28 ton. W ich wnętrzu mogą być także zamontowane różnego typu haki i zaczepy, które pomogą maksymalnie wykorzystać przestrzeń załadunkową przy jednoczesnym zachowaniu bezpieczeństwa transportowanych towarów.

 

Jakie typy kontenerów?

Najpopularniejszy jest kontener uniwersalny, ogólnego przeznaczenia, czyli tak zwany dry van. Jest on przeznaczony do transportu wszelkich towarów umieszczonych w kartonowych opakowaniach, paczkach, workach, skrzyniach, na balach czy na paletach. Równie często spotykane są także kontenery o podwyższonej wysokości, czyli high cube, oraz o podwyższonej wysokości i szerokości, czyli high cube palletwide, które służą głównie do przewozu europalet.

Firmy transportowe równie często inwestują w zakup kontenerów o kontrolowanej temperaturze, które pozwalają przewozić towary w temperaturze od ?25 °C do +25 °C. Zwykle są one wyposażone nie tylko w regulację ciepła, ale i w klimatyzację. Wśród nich prym wiodą modele typowo chłodnicze, izotermiczne, ogrzewane, termiczne i termiczne mechanicznie chłodzone.

W kontenerach przewozi się także ładunki masowe i maszyny, które najłatwiej i najbezpieczniej transportuje się w modelach z otwartym dachem. Ponadnormatywne ładunki można natomiast przewieźć w modelach o otwartych bokach, czyli open side. Ładunki ciężkie i gabarytowe przewozi się natomiast w kontenerach z otwartym dachem i bokiem. Podobnymi właściwościami i zastosowaniem wykazuje się kontener platforma, umożliwiający przewóz ładunków o bardzo dużych naciskach punktowych.

 

Modele specjalne

Kontenery umożliwiają również przewożenie mniej typowych towarów, które często wymagają specjalnego traktowania podczas podróży. Można w nich zatem przewozić ładunki organiczne (w kontenerach z wentylacją), ładunki płynne (w cysternach) czy też ładunki trudne do przemieszczenia (w kontenerach z podłogą toczną). Firmy transportowe mogą również wybierać spośród wielu modelów przeznaczonych do przewozu gazów, kontenerów agregatów, które mieszczą w sobie urządzenia gotowe do pracy, czyli zespoły prądotwórcze, stacje uzdatniania wody itp. czy spośród kontenerów składanych lub o zdejmowanej obudowie.

Tak duża różnorodność modelów sprawia, że kontener jest niezastąpionym środkiem transportowym w każdej firmie bez względu na jej ofertę i odległości, na jakie przewozi ona towary.

 

Więcej informacji można znaleźć na Agropom.pl – kontenery to nasza specjalność!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.