Pozycjonowanie stron internetowych polega na prowadzeniu działań mających na celu zapewnienie stronie jak najwyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Google. Dane Gemius z lipca 2019 roku nie zaskakują ? Google zajmuje pierwsze miejsce we wszystkich rankingach popularności. Zarówno pod względem ogólnego zasięgu wśród internautów (93,29%), jak i w podziale na wszystkie kategorie (urządzenia mobilne, laptopy, komputery osobiste). Większość Polaków korzysta właśnie z tej wyszukiwarki.
Co oferują firmy SEO? Treści na stronie
Co lepiej się pozycjonuje? Dobrze skonstruowana strona internetowa czy wypełniona słowami kluczowymi? Czy warto w ogóle wspominać o swojej firmie w postach na social media? Jaki rodzaj treści najlepiej sprawdza się na blogach i stronach internetowych?
Dlatego właśnie firmy SEO oferują różne usługi. Pierwszą, bardzo ważną rzeczą jest audyt SEO, który jest kluczowy przy planowaniu strategii pozycjonowania stron internetowych. Profesjonaliści mogą doradzić, jaką strukturę ma mieć nasza strona, na jakie słowa kluczowe i frazy kluczowe powinna być pozycjonowana, jak działać w mediach społecznościowych, kto będzie pisał treści na strony i blogi itp.
Jakie są korzyści z korzystania z usług SEO? Pozycjonowanie stron internetowych
Jeśli skorzystamy z usług firmy SEO, dostaniemy do ręki wiedzę profesjonalistów. Odpowiedni personel gwarantuje, że będziemy mieć nie tylko stronę zoptymalizowaną pod kątem algorytmów wyszukiwarek, ale również taką, która jest przyjazna dla odwiedzających, czyli zwiększy ruch na stronie. W efekcie może poprawić się wizerunek naszej marki i pojawią się nowi klienci. Jeśli wystąpią jakiekolwiek problemy związane z wyszukiwarkami lub atakami hakerskimi, firmy te zatrudniają specjalistów zdolnych do szybkiego przywrócenia funkcjonalności strony.
Rodzaje usług SEO oferowanych przez firmy
Kilka głównych rodzajów działań, które można wykonać w celu poprawy pozycjonowania strony internetowej:
- tworzenie treści, optymalizacja i promocja – działania te obejmują pisanie i moderowanie stron internetowych, blogów, treści w social mediach, artykułów promocyjnych dla portali partnerskich czy dla użytkowników komentujących blogi. A jeśli mamy własny blog, powinien on być regularnie aktualizowany o istotne dla naszych odbiorców wpisy;
- wsparcie techniczne – optymalizacja obejmuje sprawdzenie, czy strona jest poprawnie crawlowana przez wyszukiwarki, stworzenie sitemapy XML, poprawę znaczników title i meta description w kodzie HTML. Podczas pracy nad architekturą strony należy dopracować takie elementy jak nagłówki (H1, H2…) i linki wewnętrzne. No i oczywiście praca nad adresami URL i szybkością działania strony;
- on-page SEO – to dbanie o to, aby wszystkie słowa kluczowe były obecne w tagach title, meta description i nagłówkach (H1, H2…), a także wypełnianie wszystkich obszarów strony starannie dobranymi frazami kluczowymi;
- off-page SEO – elementy takie jak linki z innych stron internetowych odgrywają ważną rolę w rankingach wyszukiwarek. Im więcej witryn odwołuje się do naszych własnych stron, tym wyżej będziemy pojawiać się na listach wyników wyszukiwania. Słowa kluczowe obejmują tutaj link building, guest blogging i public relations. Na przykład możemy napisać recenzję dla swojej strony na innym blogu w tej samej niszy;
- łączenie SEO z kampaniami PPC (Pay-Per-Click) – kiedy używamy reklam PPC, płacimy za każdym razem, gdy ktoś kliknie na reklamę i przejdzie na naszą stronę. Jeśli budżet reklamowy jest dobrze zaplanowany, a grupy docelowe starannie dobrane, nie ma wątpliwości, że takie kampanie szybko się zwracają.
Co powinniśmy wiedzieć, jeśli chcemy skorzystać z usług SEO?
Jeśli współpracujemy z agencją specjalizującą się w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych, pamiętajmy:
- nie ma co się oszukiwać – wiedza na temat działania wyszukiwarek pomoże nam zoptymalizować stronę, tak aby rzeczywiście czerpała korzyści z tych technologii. Upewnijmy się, że pracownicy lub freelancerzy pracujący z nami naprawdę znają swój fach i stworzą stronę internetową, która jest naprawdę przyjazna SEO;
- usługi SEO zazwyczaj obejmują pewien rodzaj raportowania, aby klient wiedział, jakie postępy są czynione. Po zakończeniu pierwszej kampanii warto poprosić o szczegółowy raport i pozwolić agencji wyjaśnić, co zrobili i dlaczego to działa. Na przykład, jeśli słowa kluczowe zostały wybrane specjalnie dla naszej witryny, warto dowiedzieć się, jak wiarygodne są jako źródło nowych klientów;
- każda firma ma swoje własne stawki za pracę z klientami. Zastanówmy się, na co nas stać, jak obszerna musi być praca i czy nie ma jakiejś darmowej pomocy w Internecie (np. z Google).
Co się stanie, jeśli nie będziemy używać SEO?
Jeśli nie zoptymalizujemy swojej strony, wszystkie inne wysiłki – content marketing, reklamy PPC czy nawet posty w mediach społecznościowych – będą prawdopodobnie bezowocne. Nawet jeśli mamy świetny produkt lub usługę w przystępnej cenie, nikt się o tym nie dowie, jeśli nie zastosujemy żadnych technik optymalizacji. Warto pamiętać, że im większa liczba stron w serwisie, tym jego wartość w wynikach wyszukiwania jest wyższa.
Artykuł powstał przy współpracy ze specjalistą od pozycjonowania stron internetowych https://lukaszsurma.pl/
Pozycjonowanie stron to świetny sposób na to by nasza strona internetowa zaistniała w Internecie. Jeśli nie umiemy takich rzeczy, możemy skorzystać z usług agencji marketingowej, która bez problemu potrafi np. tworzyć kampanie reklamowe w Google Ads, pozycjonować strony i nie tylko. Moja firma sięgnęła pomocy od agencji marketingowej i teraz mamy dzięki temu większe zyski.