Car wrapping – co warto o nim wiedzieć?

Spread the love

Car wrapping zyskuje na popularności wśród kierowców. Dzięki niemu, samochód nie tylko wyróżni się na drodze, z powodu unikalnego koloru i indywidualnego charakteru, ale także oryginalny lakier będzie chroniony przed zarysowaniami, kamieniami, promieniami UV czy błotem. Co warto wiedzieć o car wrappingu? Sprawdzamy w tym wpisie!

Car wrapping – co to jest?

Car wrapping to nic innego jak oklejanie samochodów, które ma na celu całkowitą zmianę koloru auta lub tylko częściowe oklejenie go konkretną grafiką czy nadrukiem reklamowym. Firmy posiadające flotę bardzo często wykorzystują oklejanie samochodu jako mobilny nośnik reklamy oraz do identyfikacji pojazdów.

Natomiast, całkowita zmiana koloru samochodu to dobre rozwiązanie dla osób indywidualnych, które chcą zmienić charakter swojego pojazdu. Folia daje duże możliwości, a dobór efektów jest ogromny – od chromu, carbonu aż po puszysty atlas. Można zdecydować się także na kolor w wersji matowej lub błyszczącej. Poza funkcją estetyczną, folia pomaga także ochronić oryginalny lakier pojazdu przed takimi czynnikami zewnętrznymi, jak piasek, kamienie, błoto, sól czy promieniowanie słoneczne. Warto dbać o lakier, ponieważ to on chroni nasz samochód przed korozją, zadrapaniami, odbarwieniami czy zmatowieniem.

Wybór folii – czego warto użyć?

Osoby, które myślą o car wrappingu powinny wiedzieć, że wybór folii to nie lada wyzwanie, bowiem na rynku dostępnych jest kilka rodzajów. Możemy wybierać spośród folii monomerycznych, polimerowych czy wylewanych. Każda z nich ma inne zastosowanie. Folia monomeryczna idealnie sprawdzi się przy prostym, krótkookresowym oklejeniu auto reklamami. Taką folią można okleić małe powierzchnie samochodu, na krótki czas użytkowania, np. przy określonej akcji promocyjnej czy kampanii reklamowej.

Folie polimerowe czy wylewane sprawdzą się przy średnio- i długookresowych aplikacjach. Gdy myślimy o zastosowaniu folii do produkcji reklamy na samochodzie, tablicy czy szyldzie reklamowym, to wybierzmy folie polimerową, która sprawdzi się na płaskich lub lekko załamanych powierzchniach. Natomiast folia wylewana jest idealna do skomplikowanych zabiegów, ponieważ przy jej produkcji powstają naprężenia, dzięki czemu jest bardziej elastyczna i trwała.

Myśląc o doborze folii warto postawić także na jakość. Jest wielu producentów, którzy oferują tego typu produkty, dlatego warto zrobić rozeznanie w tym zakresie i sprawdzić, jak wygląda efekt końcowy przy użyciu wybranego rodzaju folii. Do najlepszych i najskuteczniejszych należy oklejanie samochodów folią 3M. Sprawdzony producent folii na rynku to połowa sukcesu.

Indywidualny design – czy można car wrapping wykonać samodzielnie?

W Internecie roi się od filmów instruktażowych oraz artykułów, w których znajdziesz mnóstwo informacji, jak okleić samochód folią ochronną lub nadrukiem reklamowym. Jednak nie polecamy robienia tego na własną rękę. Pamiętaj, że jeśli coś pójdzie nie tak, np. powłoka lakieru zostanie nieodpowiednio przygotowana lub zastosowana zostanie niewłaściwa technika nałożenia folii to efekt końcowy znacznie gorszy niż pierwotny wygląd pojazdu.

Car wrapping to nie lada wyzwanie, dlatego jeśli chcemy, aby folia wyglądała na karoserii estetycznie i spełniła nasze oczekiwania – auto należy oddać w ręce wykwalifikowanych specjalistów. Warto sprawdzić czy warsztat, który wybierzemy, dysponuje odpowiednimi warunkami do przeprowadzenia procesu foliowania – posiada czystą przestrzeń oraz ma stabilną temperaturę. Przed wykonaniem usługi, renomowane firmy zajmujące się oklejaniem pojazdów, standardowo wykonują wizualizację projektu. Dzięki temu można zobaczyć jaki będzie efekt finalny. Pamiętajmy jednak o tym, że wizualizacje są tylko rzutem dwuwymiarowym. Folia nakładana jest na trójwymiarowy pojazd z przetłoczeniami i zaokrągleniami, dlatego efekt końcowy car wrappingu może delikatnie różnić się od przygotowanej wizualizacji.